maandag 21 mei 2018

IJsselstein 10 km, 19 mei 2018

Eigenlijk had ik in mijn hoofd om in IJsselstein een halve marathon te lopen, maar merkte de afgelopen weken toch iets meer gevoeligheid na het lopen aan de linker knie en daarom toch besloten om voor de tien te gaan. Altijd leuk om in het kleine dorpje vlakbij te lopen. Mijn loopoverzicht liet zien dat ik in 2010 daar een keer de 10 in 47.35 had gelopen en in 2011 47.19. De omstandigheden deze keer waren buitengewoon, 10-11 graden, nauwelijks wind en bewolkt.Wat wil je nog meer.
Het lopen ging prima, samen met loopvriend Frits en zijn dochter en vriend liepen we alle vier een hele mooie tijd. Zelf voelde ik me heel goed tijdens het lopen en had aan het eind nog flink wat energie over. Finish tijd was 50.46, netto. Wel wat langzamer dan een paar jaar geleden, maar het gevoel was heel goed en daarbij toch wel een paar jaar ouder geworden.

Vandaag de 21e mei een flinke training er over heen, ruim 12 km, maar dit keer heel erg warm, dat scheelt toch wel. Even leek het erop dat ik deze dag een deel met de Roparun kon meedoen, door uitvallers van een bevriend loopmaatje zijn team was ik mogelijk invaller, gelukkig voor hen konden ze het intern oplossen, zelf had ik wel heel bijzonder gevonden om een deel van deze estafettewedstrijd te kunnen meelopen. De volgende wedstrijd voor mij staat zondag 3 juni gepland, de LoopvanLeidsche Rijn, dat moet dan 15 km gaan worden. Zie er naar uit, want dat betekent weer een stap verder naar herstel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten