zondag 9 december 2018

Loop van Leidse Rijn, Utrecht Urban Trail en Ermeloop Zomer 2018

Peter en Shirley
Na de 10 km van IJsselstein mei 2018 toch iets te overmoedig geworden, zich uitend in weer wat meer gevoeligheid in de knie. Snel tandje terug gedaan met de intensiteit en kon me zo toch opmaken voor de 15 km van de Loop van Leidse Rijn op 3 juni 2018. Het was een warme middag en mede daarom bewust gekozen voor een langzame start. Samen met Michiel Bakker, een marathon loopmaatje, namen we ons voor om ons niet gek te laten maken door de warmte. Hoewel het behoorlijk zweten was onderweg hadden we een goede loop samen. Met als finish tijd voor mij  1.24.00. En nog belangrijker, mijn knie hield zich goed. Na de afloop kwamen we nog een bekende tegen, Shirley, zij had een mooie 10 km gelopen. Proficiat.

Michel B. en Peter
Als teken van het goede herstel stond ik samen met Ron Booij een week later al weer aan de start bij een ander loopevenement. Dit keer de Utrecht Urban Trail. Voor mij een nieuw loopgebeuren. Voor de loop ondeskundigen onder ons, bij een stads Urban Trail gaat het niet om tijd maar om het beleven. Je loopt oa door winkels, theaters en cafe's. Waarbij voor wie dat wil er ook nog vermaak onderweg kan zijn. Hiermee kwam ik op locaties en straatjes in Utrecht waar ik nog nooit geweest was. |De vele trappetjes op en af waren een goede testcase voor mijn onderstel. Al met al een leuk gebeuren. Tijd registratie is niet van belang en daarom dit keer geen tijd.

Peter en Ron

Volgend doel (letje) was om bij de Ermeloop op 18 augustus, een wat snellere 10 km. zien te lopen.
Deze loop wordt georganiseerd door mijn hardloopleermeester en vriend Gerard Peek. Een paar jaar geleden is hij verhuisd naar Ermelo en kon het organiseren van hardloopevenementen toch niet laten. Met als resultaat een avondloop in en rond het dorpje Ermelo. Samen met een paar loopmaatjes was het echt een avondje uit. Waarbij Stefan en Michiel de trailvariant liepen en Arjan en ik de 10 km.. Dat betekende 2 rondjes van 5 km.. Ook nu was het een warm gebeuren wat gepaard ging met veel vochtverlies. De laatste paar honderd meters werd een echte eindsprint daar ik sinds lange tijd weer eens onder de 50 min. kon lopen. Hijgend en puffend kwam ik over de finish in een netto tijd van 49.45, hiermee 12e wordend in categorie M55 en daarboven. De eerlijkheid dient mij te zeggen dat ik niet weet hoe groot die categorie was. De laatste keer dat ik in wedstrijdverband onder de 50 minuten had gelopen was in 2014 geweest, Vechtloop van Maarssen, in een tijd van 46.30. Snel rekenend betekend dit een minuut verval per jaar ouder worden.
Is dit normaal? Is dit goed of slecht? Ik was in ieder geval dik tevreden.
Realiseer me wel dat een absoluut PR op de 10 km er niet meer in zal zitten (Singelloop 2012 in een tijd van 44.44)

Stefan, Peter, Arjan en Michel
Peter en Gerard


Kan me nog goed herinneren dat ik na de finish letterlijk op de schouders van Gerard stortte om bij te komen, wat gelukkig snel lukte. Een mooi moment.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten