maandag 29 april 2019

Marrakech halve Marathon 27 januari 2019

Voor mij werd het de 2e keer van het lopen van de halve Marathon van Marrakech. Maar dit keer was het wel een hele bijzondere. Onze oudste dochter Elsa zou voor het eerst ook een halve marathon gaan lopen. Al met al was er een hele nederlandse delegatie. Want ook Elsa's vriend Paul, zijn broer Marc en ook hun vader Etienne zouden de halve lopen. Daarbij aangemoedigd door Lisette, Noa en Karlijn. De dagen voorafgaand hadden we aangenaam in en rond Marrakech doorgebracht. Altijd weer bijzonder, we hadden fraai weer en het uitzicht op het Atlas gebergte met haar sneeuw blijft imposant. Op de dag van de loop was het zowaar wat nevelig en frisjes, maar dat was altijd nog beter dan een strakke blauwe lucht met felle zon. De eerste paar km's liepen we gezamenlijk, maar al ga gingen de beide broers vooruit. Samen met Elsa liepen we strakke ronde tijden van rond de 5.00 min. per km. De laatste paar km wilde Elsa alleen doorgaan en ze kwam in een mooie 1.48.52 aan. Een geweldige prestatie op een debuut halve.
Zelf kwam ik in 1.51.10 over de finish, dik tevreden hierover, net een minuut langzamer dan in 2017.
Ook de andere leverden ieder voor zich een prachtige prestaties.

Mark, Elsa, Paul en Peter

En niet onbelangrijk, de voorbereiding voor Boston Marathon kon doorgaan.

Wat ik nog niet verteld had was dat heup en bekken wat begonnen te haperen, dus dit keer niet mijn knie maar een niveautje hoger. In januari al een paar keer naar mijn bekende fysiotherapeut Jelle gegaan die zijn kunde en handen weer op mij losliet. Tijdens de halve marathon had ik er niet wezenlijk last van, maar.......

Als sfeer impressie een link naar een youtube filmpje van de demi Marathon van Marrakech 2018

https://www.youtube.com/watch?v=xgoeH8hUkFY&feature=youtu.be

Geen opmerkingen:

Een reactie posten