zondag 4 november 2012

Marathon afstand toch gelopen in Central Park

De datum 4 november 2012 zal ik niet gauw vergeten.
Het was de dag van de NYC Marathon, die niet gelopen zou gaan worden. Vanochtend toch wat katerig opgestaan, het was prachtig weer, wel wat fris maar een schijnende zon. Op naar Central Park. Bert wilde in ieder geval een marathon afstand lopen, maar ik was niet zeker wat ik zou gaan doen. Een rondje Central Park is bijna 10 km., dat zou dus ruim 4 rondjes gaan worden. Had wel al mijn voorbereidingen getroffen, eten en drinken voldoende meegenomen. We liepen gedrieen, want neef Sebastiaan liep ook mee. De eerste 2-3 rondjes ging erg goed. Wel een heuvelachtig parkoers wat het zwaarder maakt. Er liepen duizenden mensen, van alle nationaliteiten. Ook veel enthousiast publiek, die zingen en je naam scanderen, he Peter and Bert, you can do it. Ook zelf gemaakte verzorgingsposten, zelfs een jerry can water op een NYPD auto gezien. Kortom een heel goede sfeer, gaande weg werd het toch zwaarder. Pas bij 30 km heb ik besloten om door te gaan voor de volledige marathon afstand, die laatste paar kilometers waren zwaar, zwabberende benen, maar niet uitgeput. Bert had een zeer goede GSM bij zich en uiteindelijk klokten we ruim 42 kilometer in een tijd van 4 uur en 15 min. en 51 seconden. Voor mij een PR, maar dat kon ook niet anders want het was mijn eerste marathon. En nu, een paar uur verder een voldaan gevoel. Wat gerust op de kamer, heerlijk bad en veel water gedronken en wat licht gegeten. Voel me er goed bij, hebben uiteindelijk toch een marathon afstand in New York gelopen. Helaas geen officiele tijdregistratie en geen medaille. Vanuit Nederland support van veel mensen, per app tje of per sms. Dat doet me goed het meeleven.
Hoop dat al diegene die mijn project Aktie voor Aktie en het WKZ gesponsord hebben of alsnog willen sponsoren genoegen gaan nemen met deze alternatieve marathon. De "bewijzen" gaan in Nederland uitgedraaid worden via een computer. Voor de kenners onder ons we hebben vlak gelopen, 5 kilometer tijden van 29.45 - 31.35, met een uitschieter van 27.51 bij 20 km, gemiddeld 6.04/kilometer.


Bert, Peter en Jan na 26.2 miles in Central Park
 Voor die mensen die zich nog geroepen voelen om mijn aktie te steunen, zie hiervoor een eerder blog.
Zelf heb ik mijn best gedaan, zou mooi zijn als het eindbedrag  eveneens een positieve stimulans gaat geven.

1 opmerking:

  1. Elke dag even gekeken hier op de blog en vandaag dit onverwachte mooie bericht, na de teleurstelling.

    Petje af! Misschien is dit wel de meest unieke marathon ooit in New York gelopen en daar was je bij!

    Trots op "onze" huisarts!

    BeantwoordenVerwijderen