zaterdag 17 oktober 2015

Op naar volgend doel.........Virgin Money London Marathon 2015

De weken na Berlijn toch wat hinderlijke rechter heupklachten gehad, meer aan buitenzijde bovenbeen. Na 15-30 minuten lopen begon het te zeuren. Een periode van 2 weken praktisch niets doen was niet voldoende. Dus maar afspraak met fysiotherapeut Hans gemaakt, zijn manipulatie en andere niet te doorgronden handelingen maakten gelukkig dat met een paar behandelingen de klachten voorgoed verdwenen. En dat was maar goed ook, want......

The London Marathon is lastig om een startbewijs te krijgen, ofwel via loting ofwel via een organisatie. Door mijn eerdere deelname via Holland Runner met de NY Marathon kreeg ik een voorkeurspositie en daarmee werd ik een van de gelukkigen. Dit betekende wel dat ik in januari 2015 het marathon schema weer kon gaan oppakken. Gelukkig waren er een 25 anderen die eveneens voor een voorjaarsmarathon gingen trainen. De eerste serieuze loop was de NN CPC Loop Den Haag. Voor de niet hardlopers, de CPC loop staat voor City Pier City Loop, een klassieker in Nederland onder de halve marathon. Samen met een paar maatjes van mij togen wij op 8 maart naar Den Haag. Mijn eindtijd was een PR: 1.42.21. Maar mijn opbouw was niet optimaal. De eerste 10 km ging nog in een keurige 47.32, maar dat tempo kon ik niet volhouden. Zeker niet toen het strand en de Pier in zicht kwamen en het ook nog duin op waards ging.De laatste kilometer kreeg ik wat steun van mijn maatjes die mij moreel moed inspraken. Met een PR uiteindelijk, hoewel slechts 15 seconden sneller, toch zeer tevreden.



Te voorbereiding ging verder goed, het lijkt bijna routine te gaan worden. Op 6 april werd de 1/2 van Haarzuilens gelopen, een mooie loop in en rond het kasteel en het park van Haarzuilens. Met een niet al te grote inspanning werd deze afgelegd in 1.47.34. Na de finish zat mijn lopen er nog niet op, volgens schema moest ik die dag > 30 km. lopen. Was blij dat ik na 12 km verder lopen mijn huis in zicht kreeg. Nog 3 weken te gaan en dan diende London zich aan. Gelukkig geen blessures. De benen werden nog een paar keer door mijn vaste sportmasseuse Iris zo soepel mogelijk gemaakt, tassen en benodigdheden bij elkaar gepakt. Dit keer ging Lisette mee, de twee jongens zouden na de marathon komen voor nog een paar dagen London.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten