zondag 18 oktober 2015

Geen najaarsmarathon in 2015, wat wel....?

Na de intensieve periode van veel training en de diverse wedstrijden in het eerste half jaar van 2015, was het prettig om in de zomermaanden duidelijk minder te lopen. Merkte dat er veel extra tijd vrij door leek te komen. Na de zomervakantie pakte ik mijn training iets te enthousiast op, binnen 2 weken had ik een lichte blessure te pakken in mijn quadriceps. Deskundige behandeling door mijn fysiotherapeute en een aanpassing in mijn loopactiviteiten, maakte dat het gelukkig snel herstelde.

De reguliere trainingen bij AP op woensdag werden weer regelmaat en een vast onderdeel per 6 weken is de zogenaamde 5 km. testloop. Deze had ik al meer dan 9 maanden niet meer gelopen, omdat het niet paste binnen het marathon schema. Op 23 september weer een keer testloop gehad, altijd zwaar en in 23.04 min. kwam ik bij ideale weersomstandigheden over de finish. Niet supersnel en zeker niet als ik het vergeleek met een testloop van september 2013, die in een record tijd ging van 21.35 min.. Gaat mijn leeftijd nu toch echt invloed krijgen op mijn loopprestaties....?

De eerste echte wedstrijd was een trailrun rond de Haarrijnse plas en Kasteel Haarzuilens, voor mij iets nieuws, lopend door weilanden en langs de waterlijn over het zand. Het was prachtig weer, en een redelijk droge ondergrond. In 53.54 min. spoedde ik mij op 18 oktober naar de 10.1 km. verderop liggende finish. Mijn zorg voor blessure vanwege het niet vlakke terrein was gelukkig ongegrond geweest.

De volgende loop zal de Lintloop LeidseRijn gaan worden om 8 nov., een loop over exact 10 engelse mijlen, omgerekend ongeveer 16 km. Het moet een mooie opbouw worden richting een van de klassiekers in Nederland, namelijk de halve van Egmond op 10 januari 2016, dat zal ongeveer 8 km. langs de vloedlijn lopen gaan worden.

En vervolgens plannen uitwerken voor een voorjaarsmarathon in 2016, welke .....?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten