zondag 9 december 2018

Op naar the Authentic Marathon..........Athene Marathon 11e van de 11e 2018

In de zomer maanden zat het er al een beetje aan te komen. Hoewel niet het ultieme doel om nog een keer een marathon te kunnen lopen ging het lopen steeds beter, met ook langere afstanden. De zomer van 2018 was prachtig qua weer, wel warm en zonnig, maar uitermate droog van karakter. En toen op een donderdag om precies te zijn 9 augustus liep ik probleemloos 20 km., weet nog dat ik die laatste km tegen me zelf aan het praten was van als ik de 20K goed vol maak ik me als een soort van beloning ga inschrijven voor Athene Marathon op 11 november 2018.

Met mijn loopmaatjes was al meer over Athene gesproken en Michel had zich al ingeschreven en een appartement geregeld. Athene marathon inschrijving is relatief goedkoop, zo'n 40 euro, dus mocht het toch in de verdere voorbereiding niet goed gaan dan is dat geen mega bedrag. Moet er wel bij vertellen dat een ticket er nog wel bij komt.
Vanaf moment van inschrijven had ik nog 3 maanden om me voor te bereiden voor ruim 2 x 20K. In feite liep ik hiermee een paar weken voor op een gebruikelijk marathon schema. Maar dat was ook wel nodig door een 2 tal vakantie onderbrekingen in de maanden september en oktober.

De opbouw naar langere duurlopen ging volgens plan en dit ondanks de onderbrekingen. In de maand augustus werd er 148 km, september 159 km en in oktober 190 km gelopen. Als maximale lange duurloop werd op 20 oktober 30 km gelopen, maar ook op 27 oktober werd er nog ruim 27 km gelopen. Had liever in die periode een keer 34 - 36 km willen lopen maar had toch voldoende vertrouwen in een succesvolle marathon. En niet onbelangrijk: geen pijntjes hier of pijntjes daar.

En zo vertrok ik donderdag avond 8 november naar Athene met mijn hardloopschoenen aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten