maandag 21 oktober 2013

Laatste lange duurloop 20 oktober 2013, we zijn er klaar voor!

Zou bijna kunnen zeggen dat het erop zit. De volgens het schema langste loop van 3 uur oftewel 30 kilometer gisteren gelopen. Het was prachtig weer, bijna windstil, half bewolkt en ongeveer 12-14 graden. Kan eigenlijk niet beter. Via De Meern naar Harmelen en via een bospad waar ik nog nooit geweest was naar parkeerplaats van Haarzuilens. Gerard zijn auto stond daar met wat zoet vocht en de bekende banaan. Door richting Kockengen en via Kortjakje weer terug naar de ravitaillering. De laatste 10 km. via Thematerweg en het LR Lint. De bovenbenen werden wat zwaar en onderweg werd er minder gepraat, het blijft 30 km.. Eenmaal terug werden we door Alexandra voorzien van krachtige kippensoep en de nodige andere calorieën.

We zijn er klaar voor!

Had een klein ongemakje en dat betrof mijn li schoen. Te laat opgemerkt dat de achterkant aan het slijten was, te laat om nog nieuwe schoenen aan te schaffen. Met wat knutselwerk er nog iets van gemaakt, maar bij 10 km begon ik toch wat te voelen, bij thuiskomst een blaar. Daar moet ik de komende weken nog wat preventieve aandacht aan besteden. Over schoenen gesproken, heb de laatste maanden op 2 paar verschillende schoenen gelopen. Maar je loopt op een soort net iets prettiger

dan de andere. Een blaar is te verhelpen, vervelender zou zijn als je de laatste weken een forse blessure aan lies of achillespees zou krijgen.  Daar heb ik de afgelopen weken wel aandacht aan besteed door een paar keer naar een sportmassage fysiotherapeut te gaan. Een aanrader.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten