donderdag 24 oktober 2013

Halve marathon van IJsselstein en Eindhoven, 2x een PR

Op 18 mei werd de halve marathon van IJsselstein gelopen. Had die week getwijfeld of ik wel zou lopen, snotterig en een vol voorhoofd. Het was goed weer en er werd mooi vlak en regelmatig gelopen, de eerste 10 km. liep ik samen met Jannet en dat maakte dat we gelijkmatig konden lopen, eindtijd 1.44.39, dat bleek 12 seconden minder dan ik een keer in 2012 had gelopen. Lig goed op schema en ook belangrijk geen blessures. Hierna volgde een periode zonder wedstrijden, wel werd het weer warmer en vooral in de zomermaanden toen we in Italië op vakantie waren was het warm, tot zeer warm om te lopen. Dat beperkte mijn looptijden tot maximaal een uur, maar dan wel frequent in de week. Ook mijn kinderen hadden een loopschema voor de zomer van hun hockey trainer en dat gaf meer "fun" aan het lopen.

De weilanden rond IJsselstein

Samen met Jannet na de halve van IJsselstein

Na de bekende 10 km. Singelloop op 29 september in een tijd van 45.26 gelopen te hebben, volgde op 13 oktober de halve Marathon van Eindhoven. Het was die dag heel slecht weer, veel regen en harde windstoten, vooral in de ochtenduren. Gelukkig klaarde het begin van de middag wat op, was min of meer droog. In de eerste paar kilometers moest ik mezelf warm lopen, maar daarna ging het als een speer. Kon met gemak alle drink en banaan verzorgingsposten voorbij lopen en liep naar een pr tijd van 1.42.36. Ruim 2 minuten van mijn vorige tijd eraf gehaald. Voelde echt als een kick.
Tussentijden per 5 km voor de geïnteresseerden: 5 km: 24.34, 2e 5 km: 24.11, 3e 5 km. 24.20. Hoe vlak kan het zijn.
De week daarna wel wat stijf in zwaar in bovenbenen, maar met wat sportmassage en rustige hersteltrainingen goed hersteld.

Om mijn tijden compleet te maken liep ik tijdens een test loop in september op de training bij AP de 5 km in 21.35, mijn vorig snelste loop dateerde van een jaar geleden, toen ik 21.58 liep.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten