zondag 28 oktober 2012

Bijna D-day, de laatste week aanstaande

Afgelopen week na de lange duurloop van zondag rustig aan gedaan.
Maandag weer een "pijntje" in mijn re been net boven de knie, nooit eerder daar wat gevoeld, zal wel een verkrampte spier zijn geweest, want met rekken, frictie en ijs was het na 1-2 dagen zo goed als weg.
De dinsdag ruim 10 km gelopen met geen wezenlijke klachten, of het moest zijn dat ik door andere bezigheden pas om half tien s avonds kon gaan lopen, in het donker en dan na een drukke dag, was niet echt fijn.

Woensdag de reguliere trainingsavond, warming up en wat loopoefeningen en daarna wat korte tempo versnellingen. Op zaterdag slechts 35 minuten gelopen om in het loopritme te kunnen blijven. Dit als opmaat naar de laatste voorbereidingswedstrijd van zondag, de 10 kilometer van Etten Leur. Klinkt toch echt heel bijzonder, de ene zondag in een dorp in Brabant en een week later een marathon in New York.
Het was fris vanochtend, maar op advies van Gerard Peek toch maar in korte broek en shirt alleen, het lopen maakte mij na 1-2 kilometer heerlijk warm, je kunt het beter iets te koud hebben in het begin dan te warm de resterende 8 kilometer. Was tevreden over mijn loop, niet tot het uiterste gegaan, bang om op het laatste moment weer een blessure te krijgen.
Eindtijd was 45.31 en dat betekende dat ik in mijn leeftijdscategorie 55-65 op plaats 15 van de 105 was geeindigd. Mijn tijd lag 45 seconden boven mijn Singellooptijd van een paar weken geleden, met een marathon afstand van 42 kilometer een week later in het verschiet een tijd om tevreden over te zijn.
Gerard liep voor het eerst sinds lange tijd ook mee.


Drie van mijn mede NY lopers en Gerard Peek (rode shirt)
 En nu is het echte aftellen begonnen, geen maanden meer, geen weken, maar dagen.

Hopenlijk gaat orkaan Sandy geen roet in het eten gooien de 4e november 2012.
Keep your fingers crossed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten